Monday, August 10, 2009

-CAT a.k.a KUCING-

THANKS PAPA!

Pada satu hari yg cuaca nya agak terang. tbe2 hati ku bar kata sendirian.

"hmm bosan nye."

lalu ku pusing kiri ku pusing kanan tiada apa yg dpt ku fikirkan yg ada dlm otak hnya lah.
KUCING!
papa n mama tak ada dkt rumh just me n my annoying sister je masa tu.
tbe2! dlm kesunyian aku terdgr jeritan batin yg berbunyi...

"meow~ meow~"

lalu ku menjadi keliru. hnya mencari2 bunya itu.
RUPA2NYA!!!!!
aku terlihat seekor kucing berwarna kekuningan berada di belakang rumah ku.
fikiran ku kini buntu lalu ku memnggil nya dgn hati yg rela kucing itu masuk ke rumah ku melalui tingkap.

ingin saja aku memeluk nya..
TAPI!!!

aku melihat badan nya tiada sebarang tnda kekurapan. ku cuba hidu bndan nya.

"WOW!"
itulah ayat yg terkeluar dari mulut ku. aku terkejut kerana kucing tu sgt wangi seperti baru dimandi kn.
lalu ku bawanya berjumpa dgn kakak ku.
kakak kau muka seperti melihat

POCONG!

aku dan kakak ku berasa sgt seronok ingt rasa seperti mahu mandi dlm baldi. tapi itu hnya lah mimpi kerana pasti nya tak muat!

"ting! tong!"

bell berbunyi. tndanya....

"yea! yea! mama dah balik! papa dah balik!" aku menjerit.

"woi! mana dpt kucing tu!" papa ku berkata dgn nada yg tinggi.
lalu ku curiga dgn sikap bapak ku yg seperti tidak menyukai kedatangan kucing itu.

aku kecewa! lalu pasrah!
lalu dgn terkejut kucing itu lari dgn serta merta tnpa meninggalkn pasanan

"SELAMAT TINGGAL"

sedih ku tiada siapa yg tahu........


++
malam yg dingin..tbe2.papa memanggil dgn lantang.

"Adek, Ana"

ku turun ke bwh dgn muka yg kemasaman.
tbe2 tnpa ku percaya bapak ku berkata.

"ana n adek nk kucing tak?"

aku kebingungan kerana sebentar tadi bukan main marah dia dgn kucing.tapi...apa yg terjadi sebaliknya.
WTF?!! of coz la aku nk kn!!

ok then..papa kata..

"ok la. papa pergi rumah kwn papa pergi amek kucing."

lalu bapak ku terus pergi meninggal kn aku, mama n kakakku.

??????
itulah tnda yg bermain difikiran ku..

(3 jam kemudian)

"ana! adek!"

jantung ku ber 'dup! dap! dup! dap!

"yeah! yeah!"

ku berlari ke arah seekor eh bukan!
bukan seekor tetapi 3 ekor..
2 warna hitam dan 1 oren kekuningan dan putih..

bulunya kembang...best sgt ok.
bukan itu saja malah. bapak ku juga telah membeli rumah kucing yg disebut 'cage'
hehehe...

so itu lah cerita nya.
aku memilih kucing jantan yg hitam...
kuberi nama nya..

"GOKU!"

COMEL ANNNNNNNN!!

so..agin la .
THANKS PAPA!

:D
ni haa ade la 2 3 gmbar.
tengok la.









No comments: